Milieupas

Ieder huishouden in onze gemeente krijgt van ons een milieupas. Die heeft u nodig om afval naar de milieustraat te brengen. De pas moet u altijd bij u hebben. Dus ook wanneer u gratis afval brengt, zoals tuinafval, oud papier, kapotte apparaten, etc. De afvalstoffen waarvoor u moet betalen, worden via de weegbrug geregistreerd en via een nota in rekening gebracht.

Milieupas verloren?

Als u de pas verliest moet u dit zo snel mogelijk aan ons melden. Dat kan via dit formulier. Dan blokkeren wij uw pas, zodat niet iemand anders op uw kosten afval naar de milieustraat kan brengen. De aanschaf van nieuwe milieupas bij verlies kost  €12,50.

Bij verhuizing milieupas overdragen

De milieupas hoort bij de woning. Wanneer u verhuist moet u hem overdragen aan de nieuwe bewoner. Verder gaat alles automatisch. U blijft betalingsplichtig tot het moment dat uw verhuizing of uitschrijving in de gemeentelijke basisadministratie is verwerkt.

Bent u onlangs verhuisd maar is er in uw nieuwe woning geen milieupas meer aanwezig? Neem dan contact op met de gemeente voor het aanvragen van een nieuwe pas. Dit kunt u doen via bovenstaand formulier.

Bij overlijden wordt de milieupas geblokkeerd

Wanneer er niemand is ingeschreven op een adres (bij het overlijden van de bewoner) wordt de afvalcontainer niet geleegd en kan de milieupas niet worden gebruikt.
Op verzoek van de nabestaanden kan de gemeente ervoor zorgen dat de container geleegd wordt op de reguliere inzameldag en dat de milieupas weer gebruikt kan worden. U wordt dan aangemeld als gebruiker. Hou er rekening mee dat na aanmelding het vijf werkdagen duurt voordat de pas weer gebruikt en de container ingezameld kan worden. Wilt u hiervan gebruik maken neem dan contact op met de gemeente via: 0592 - 266 662.

Een andere mogelijkheid is om het afval (tijdens openingsuren) te brengen naar de milieustraat in Tynaarlo en te betalen met een pinpas.