Gewijzigde openingstijden rond de feestdagen

De receptie en balies burgerzaken van het gemeentehuis zijn op 24 en 31 december vanaf 12.00 uur gesloten. Tijdens de kerstdagen op 25 en 26 december en op 1 januari zijn het gemeentehuis en de milieustraat gesloten. Ook op zaterdag 27 december is de milieustraat dicht.

Uittreksel BRP door bedrijven

Bent u advocaat, notaris, gerechtsdeurwaarder of werkt u bij een overheidsinstantie? En heeft u van een inwoner een bewijs nodig dat deze persoon in de gemeente Tynaarlo ingeschreven staat? Dan kunt u met eHerkenning een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen. Dit is goedkoper en gaat sneller dan wanneer u het uittreksel schriftelijk bij ons aanvraagt.

Direct een uittreksel BRP aanvragen (met eHerkenning)

  • U kunt een uittreksel aanvragen via de knop ‘Direct een uittreksel BRP aanvragen’. 
  • U logt in met eHerkenning.
  • Vul uw gegevens in en geef aan op welk adres u het uittreksel wil ontvangen.
  • Vul het BSN en de persoonsgegevens van de inwoner in.
  • U upload een brief van uw organisatie. In de brief staat voor welke gerechtelijke procedure u het uittreksel nodig heeft. 
  • Geef aan welk uittreksel u nodig heeft.
  • U betaalt online met iDEAL.
  • U ontvangt een mail wanneer wij uw aanvraag hebben ontvangen.
  • We sturen het uittreksel binnen 3 werkdagen per post naar u toe.

Wanneer de inwoner geheimhouding van zijn persoonsgegevens heeft, kan uw aanvraag langer duren. 

Kunt u niet online betalen? Dan wordt uw aanvraag automatisch afgewezen. 
 

U kunt alleen per post een uittreksel opvragen. Het is niet mogelijk om uw aanvraag via e-mail aan ons te sturen. Stuur de aanvraag op origineel briefpapier van uw kantoor. De aanvraag kunt u sturen naar het algemene postadres van de gemeente. Ons postadres staat op onze contactpagina.  

De schriftelijke aanvraag moet de volgende punten bevatten:

  • In de brief vermeldt u de persoonsgegevens van de inwoner.
  • U omschrijft voor welke gerechtelijke procedure u het uittreksel nodig heeft. 
  • U geeft aan welke gegevens er op het uittreksel moeten staan. 
  • U geeft aan op welk adres u het uittreksel wilt ontvangen.

Wanneer wij uw aanvraag hebben ontvangen, sturen wij u een mail. Het uittreksel sturen wij binnen 7 werkdagen per post naar u toe.

Let op: als de inwoner geheimhouding van zijn persoonsgegevens heeft, kan uw aanvraag langer duren.
 

Op het Basis uittreksel staan de volgende gegevens: 

  • De voornamen en geslachtsnaam van betrokkene
  • Het adres van betrokkene
  • De geboortedatum en geboorteplaats van betrokkene
  • Het geslacht van betrokkene

Alle onderstaande uittreksels bevatten de gegevens die op het Basis uittreksel staan vermeld, en zijn aangevuld met:

Gezin

  • Gegevens van de betrokkene zijn/haar partner (naam, geboortedatum en geboorteplaats)
  • Gegevens van de betrokkene zijn/haar kinderen (naam, geboortedatum en geboorteplaats)

Met adreshistorie

  • Datum inschrijving op het adres
  • Datum inschrijving in de gemeente
  • Overzicht van de historische adressen

Met BSN

  • Betrokkene zijn/haar burgerservicenummer

Met burgerlijke staat verbintenissen en kindgegevens

  • Betrokkene zijn/haar burgerlijke staat
  • Gegevens van betrokkene zijn/haar huidig huwelijk / geregistreerd partnerschap (gp) en van de ontbonden huwelijk / gp
  • Gegevens van betrokkene zijn/haar partner en ex-partner (naam, geboortedatum en geboorteplaats)

Met nationaliteit

  • Vermelding van betrokkene zijn/haar nationaliteit(en)

Met ouders namen

  • Gegevens van betrokkene zijn/haar ouder(s) (naam, geboortedatum, geboorteplaats en geboorteland)

Met vestigingsdatum en vorige gemeente

  • De datum inschrijving van betrokkene in de gemeente Tynaarlo
  • Naam van de vorige woongemeente
  • Datum inschrijving in Nederland van betrokkene en land waar hij/zij uit vertrokken is

Nalatenschap

  • Bevat alle gegevens die een notaris nodig heeft voor een nalatenschap

Ouderlijk gezag

In het Nederlands en Engels:

  • Naam ouders
  • Vermelding of de ouders gezag over het kind hebben
     

U betaalt voor het in behandeling nemen van uw aanvraag, niet voor het uittreksel zelf. Als wij besluiten het uittreksel niet aan u te verstrekken of bij een onjuiste aanvraag, krijgt u de betaalde kosten niet terug. Een onjuiste aanvraag is bijvoorbeeld van een persoon die niet in de gemeente Tynaarlo ingeschreven staat.

Soort aanvraagKosten
Via internet (DigiD / eHerkenning)€ 7,85
Schriftelijk€ 17,85