Briefadres aanvragen

Een briefadres is het adres van een familielid, kennis of instantie die uw post ontvangt. Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland woont of omdat u in een zorginstelling of gevangenis verblijft. U regelt een briefadres persoonlijk bij de gemeente.

Contact met de gemeente

Om een briefadres aan te vragen, moet u persoonlijk langskomen in het gemeentehuis. Hiervoor moet u telefonisch een afspraak maken via 0592 - 266 662. De persoon bij wie u het briefadres wilt hebben (de briefadresgever) moet met u meekomen.

Wij beoordelen als gemeente of u voor een briefadres in aanmerking komt. Daarbij onderzoeken we ook of u echt geen woonadres hebt. U kunt een verzoek krijgen om aanvullende informatie te overleggen. 

Wij leggen vast voor hoe lang u het briefadres zult hebben. Een briefadres is namelijk tijdelijk.

U moet bij de aanvraag twee geldige identiteitsbewijzen meebrengen: één van u en één van de briefadresgever. De briefadresgever moet met u meekomen naar de afspraak.