Gewijzigde openingstijden rond de feestdagen

De receptie en balies burgerzaken van het gemeentehuis zijn op 24 en 31 december vanaf 12.00 uur gesloten. Tijdens de kerstdagen op 25 en 26 december en op 1 januari zijn het gemeentehuis en de milieustraat gesloten. Ook op zaterdag 27 december is de milieustraat dicht.

Briefadres aanvragen

Een briefadres is een adres waar u uw post ontvangt. U woont niet op dit adres. U kunt niet zomaar een briefadres aanvragen. Dit kan alleen als u geen woonadres heeft of wanneer u in een (zorg)instelling woont. Daarnaast kan het in sommige gevallen als u voor een kortere tijd op reis gaat.

Contact met de gemeente

Als u geen woonadres in Nederland heeft, kunt u zich inschrijven met een briefadres op het adres van iemand die u kent. Zo kunt u belangrijke post van de overheid en andere instanties toch ontvangen. U moet dit persoonlijk aanvragen bij de gemeente. De bewoner van het adres moet toestemming geven en is verplicht om uw post aan u door te geven. De persoon die de post voor u ontvangt moet in de gemeente Tynaarlo ingeschreven staan. 

U voldoet aan een van de volgende voorwaarden: 

  • U heeft geen woonadres. Een tijdelijk logeeradres of een adres op een vakantiepark zijn ook woonadressen. U moet zich dan inschrijven op dat adres. 
  • U woont in een zorginstelling (verpleeghuis, verzorgingshuis), gevangenis of een blijf-van-mijn-lijfhuis. 
  • U gaat tijdelijk naar het buitenland en wilt een adres in Nederland houden. Dit kan alleen als u korter dan 8 maanden weggaat. Gaat u langer dan 8 maanden in het buitenland wonen? Dan moet u een emigratie doorgeven bij uw woongemeente.

Om een briefadres aan te vragen kunt u telefonisch contact opnemen via 0592 - 266 662. Wij gaan dan met u in gesprek over de mogelijkheden.